lördag 3 oktober 2009

Varför en Palestina-blogg på svenska?


Hej!
Jag har under ett par år nu brunnit för Palestina och palestiniernas situation. Alltsedan jag började sätta mig in i frågan och förstod vad som pågick så har jag velat få folk att öppna sina ögon. Eftersom vår egen media väljer att inte rapportera om obehagliga sanningar så behöver vi, folket, ta saken i egna händer. Palestinierna har trots att de inte längre har ett eget land, ingen militär och i stort sett är isolerade från den yttre världen kämpat emot ockupationsmakten Israel som är en av världens största militära makter idag. De behöver allt stöd de kan få. Om min blogg kan få endast en person att engagera sig så har det varit värt det hela.
Jag har tidigare lagt upp grejer på andra forum och bloggar, men tänkte nu koncentrera mig till denna plattform. Har du texter, filmer, bilder eller nyheter att dela med dig av så maila gärna till palestina.bloggen@gmail.com så lägger jag upp det.
Ser fram emot många fler blogginlägg.

MVH Divad Retsellab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar