onsdag 2 juni 2010

Bilder från demonstrationerna i måndags







2 kommentarer:

  1. Mitt första och sista besök på den här bloggen.

    Palestinier var valt att liera sig med diverse vänstergrupper i Sverige och övriga Europa. Vad har det gett? Nada!
    Israel har vuxit sig allt starkare och fler palestinier har dött under åren. Diverse vänsterfolk springer omkring med palestinasjalar för att "visa solidaritet" med palestinierna.

    Samtidigt vill vänstern "integrera" alla palestinier i Europa, det vill säga få dem att anpassa sig till ett liv här och stanna kvar. Det råkar händelsevis vara EXAKT SAMMA SAK som Israel vill! Israel vill inget annat än att alla palestinier stannar i Europa och förlorar sin identitet. Det vinner Israel på.

    Kommunismen är ett judiskt påhitt, en politisk idé om att alla folk ska smälta ihop. Samtidigt som det sker växer sig sionismen allt starkare och utplånar alla andra folk, inklusive palestinierna.

    Om palestinierna är så jävla dumma att de efter alla dessa år fortfarande inte inser att sitta i knät på den svenska vänstern inte ger dem någonting, ja då har jag inga som helst förhoppningar för detta tidigare så stolta folk. Sitt och gulla med Lars Ohly och hans vänner, gör det. Men kom inte och klaga om 25 år att att Ni inte har nått någonstans, utan istället fått se ännu fler palestinier dö och Israel expandera ännu mer!

    SvaraRadera
  2. Intressant reflektion.
    Problemet är nog snarare att ingen från högerkanten vill hjälpa Palestinierna utan dunkar bara Israel i ryggen hela tiden och ger dom en massa fördelar trots att de gång på gång bryter mot internationella bestämmelser.
    Av alla människor jag träffat på i sammanhang som har med Palestina att göra så har jag bara träffat på en moderat som varit för Palestina. Detta har alltid förbryllat mig då jag anser att denna fråga inte är en höger vänster fråga utan en fråga om mänskliga rättigheter.
    Det man då kan fråga sig är varför det bara är Lars Ohly som ställer sig upp och pratar i demonstrationståg för Palestina. Kanske är det för att företrädare för högerpartierna alltför ofta står på förtryckarnas sida. Förr var det Tyskland och Sydafrika och idag Israel. Låter kanske som hårda ord, men har jag inte rätt.
    Vänstergruppar är idag de enda som vill visa solidaritet och jobba för Palestinas frihet. Det är något som inte stämmer där. Det håller jag helt med dig om.

    Fridens...

    SvaraRadera