lördag 31 juli 2010

At Ben Gurion Airport


Jag hittade denna text på nätet. Mycket tänkvärt...

Yusef
Just arrived … and behind me twenty five… new arrivals,,, new comers,,, new emigrants,,, Jews … looking more like Russian or Ukrainians coming on a cruise.

The Israeli policewoman at the passport control guided them to the next window There, a green lighted sign over the booth, written on it “OLIM”…. A Hebrew word which means: “ascending people”… But where???
From Israeli perspective it is “their ascend to Yerushalaim!!!”

For me; I saw them, carrying blue bags with Israeli flags … blue and white,,, with stripes,,, with some few words and signs. They looked like tourists, like they were on a package deal… on a trip… I immediately imagined a trip to the moon, or future new settlers in Mars,,, arriving at the new land,,, at an empty planet.

Well, they had a guide who spoke their language… I had a border policeman to guide me to the interrogation,,, to the baggage screening and body search. I am writing this while from inside the closed room,,, where my luggage is being checked and my body will go later. I am still writing and left them to go through my stuff,,, my presents and my dirty cloths…

They go to a hotel tonight… I go home.

In a week time,,, they become citizens… New settlers they become…

I go back to defend my own existence,,, my family roots,,, my brother’s absence, and my neighbor’s being jailed…

I will meet them one day…

They will be in army suites,,, and I will be praying in Jerusalem…

3 kommentarer:

  1. jag vill att ni fortsätter med att döda för konst och film för jag har jobbat med muslimer och vet att vi inte kan leva i fred så fortsät för jag vill inte ha muslimer i eu för jag hatar pedofiler och slavägare som "pro fet" mohammed jag vat om profeten och aicha som han våltog när hon var ett barn och muslimer tycker han var en hjälte fyfan vilka svin så låt oss bygga en mur innan det blir en stor slack (för jag är redo) en mur kan rädda er muslimer. inga amrekaner i muslimska länder och inga muslimer i eu

    SvaraRadera
  2. Du kanske ska lära dig att stava innan du kastar ur dig en massa fabler. Försök att älska lite. Hatet kommer att äta upp dig annars.

    PS. Jag har aldrig sett någon särskriva ordet profet. ;)

    SvaraRadera
  3. när "pro feten" mohammed var 50 så gifte han sig med aicha som var 6 år och när han var 53 och aicha var 9 år så fulbordade han giftemålet så det betyder att han var phedofil och han var även slavägare det tycker jag att dom ska dödas för eller tycker du att det är en hjälte? är det jag som är löjlig för jag hatar phedofiler och slavägare som "pro fet" mohammed ? om du nu vill döda mig så är detta inte mitt internet nr men du kommer att möta mig ändå så oroa dig inte kriget kommer historien upprepar sig alltid

    SvaraRadera